Breu història:
La línia A4 va néixer amb la creació de dues línies, una al 1958 entre Barcelona i Cerdanyola i l'altre al 1963 entre Cerdanyola i Sant Cugat, que anys més tard es van fusionar creant, juntament amb una altra que anava de Terrassa a Sant Cugat per Rubí, la línia Barcelona-Cerdanyola-Sant Cugat-Rubí-Terrassa. Només alguns serveis feien el recorregut complet, els altres finalitzaven a Rubí. Al 2009 la línia es va dividir en tres, que son les que actualment circulen: A4 Barcelona-Sant Cugat, B7 Cerdanyola-Rubí i B8 Sant Cugat-Sant Quirze per Terrassa acabant més tard límitada al Hospital de Terrassa.
La línia i horaris:
Com he explicat, la A4 connecta l'estació d'autobusos de Fabra i Puig, a Barcelona, amb l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Sant Cugat. El recorregut que fa el comença sortint de Barcelona per l'Avinguda Meridiana, tenint parades a la Plaça Mossèn Clavé i a la Trinitat. Seguidament agafa la carretera nacional N-150 tenint vàries parades a Can Cuiàs i Santa Maria de Montcada fins a arribar a Cerdanyola entrant per la mateixa carretera nacional. Travessa aquesta població passant per l'avinguda Primavera, els carrers de Lluís Comanys, Mare de Deu del Pilar, Anselm Clavé i Sant Ramón, i arriba al extrem de la població on està situat el Parc Tecnològic. Passat Cerdanyola agafa la carretera BP-1413 que va de Cerdanyola a Sant Cugat passant pel Parc del Alba i el Sincotró. Entra a Sant Cugat per l'avinguda Cerdanyola i passa per la Rambla del Celler, el carrer Francesc Moragas i Lluís Companys fins arribar al carrer Safareigs, on té el terminal. En sentit invers surt de Sant Cugat per Ribatallada, Puig i Cadafalch i l'avinguda Cerdanyola i per Cerdanyola passa únicament per l'avinguda Primavera i l'ajuntament.

En quan a horaris la línia té una freqüència aproximada de 30 minuts els dies laborables, 40 els dissabtes i més d'agost, i 50 els diumenges i festius.
Material mòbil:
La A4 utilitza tres vehicles els dies laborables i un de reforç que són:
-2633: Iveco Crossway LE estrenat el 30 de desembre de 2016.
-2634: Iveco Crossway LE estrenat el 2 de gener de 2017.
-2638: Iveco Crossway LE estrenat el 1 de gener de 2017.
-2831 (el reforç): Castrosua City Versus sobre xassís Scania N280UB provinent del servei Bus Transit de TCC.
Respecte als dissabtes utilitza els mateixos que en laborables restant-li el reforç i els diumenges i festius utilitza dos dels tres Iveco Crossway LE abans esmenats.
Fons no pròpies > http://www.autobusesbcn.es/, http://www.moventis.es/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada